2NE1 – Nylon Röportajı (Japonya)

röportaj

39037923

Soru: Duyduğumuza göre Teddy tüm raplarinizi, danslarınızı ve hatta görünümünüzü bile düzenliyormuş. Doğru mu?

Cevap: Genelde fikir üretirken herkesle birlikte yapıyoruz. Stilist, müzik video yönetmeni, diğer görevliler, herkes. Hepimiz bir araya geldik mi, buluşmadan daha fazla konuşma oluyor. Bütün fikirler kendiliğinden geliyor o zaman.

Soru: Genelde sanatçılar bir alüm veya single çıkarmadan önce fikir edinmek için tatile gidiyolar, ama siz ve sizin ekipte, görünüyor kiböyle bir şeye ihtiyaç durmuyorsunuz, yaratıcı fikirlerinizden dolayı. Bağımısız kadın imajı kurmuş gibi görünüyorsunuz. Bu yaptığınız şey hakkında gizli bir mesaj var mı?

Cevap: Bu kuralları yıkmak veya topluma karşı ayaklanmak tarzı bir şey değil. Böyle fikirlerin eskidiğini hissediyoruz. Biz müzikle kendimizi açıklıyoruz ve modada ki farklılığımız buradan geliyor. Ne olduğu önemli değil, ilk olarak müziği ön plana koyuyoruz. Bu yüzden eğer müziğimiz güçlüyse, kıyafetlerimiz de güçlü oluyor ve eğer müziğimiz daha sade ve halka hitap ediyorsa, kıyafetlerimiz de öyle oluyor. Bizim tarzımızın tamamen bunla alakalı olduğunu düşünüyoruz.

Soru: Her biri seçmelere katılmış ve gözlemlenerek, YG eğtim okuluna katılmış hayallerini takip etmiş ve  BIGBANG’in kardeş grubu olarak çıkışlarını yaptılar. Sahnelerine giderken çoğu kez baskı altında hissettiker. Bu kızlar çeşit çeşit ödül kazandılar ve büyümeye devam ediyorlar.

Cevap: Çıkışımızdan sonra biraz baskı altında hissetik. Ama insanlar bizi fark ettiler ve “BIGBANG’in kardeşleri” lafından dolayı ilgilenmeye başladılar, bu yüzden iyi bir yönde baskı hissettik. Ayrıca, Ödül kazanmak için sahneye çıkmadık. Müzik, müzik videosu yapmak ve performans sergilemek için buradayız,bu hiçbir zaman değişmedi. Hiçbir zaman sahneye çıkmadan önce eğlenmemiz gerektiğini unutmadık ve bunu bu şekilde yapmaya devam ettik.

CL Röportajı

995280_446245302167821_1385526339_n

Soru: Diğer üyeler sana nasıl seslenir?

CL:“CL” dışında “Aslan” diye sesleniyorlar. Çünkü saç rengim, tavırlarım ve davranışlarımın bir aslana benzediğini düşünüyorlar.

Soru: İngilizce, Japonca ve Fransızca konuşabiliyorsun?

CL: 11 yaşıma kadar Japonya’da yaşadım. Oradayken uluslararası bir okula gidiyordum.

Soru: Ne zaman dans ve müziğe ilgi duymaya başladın?

CL: Babam müziğe bayılır, ‘Müzikle birlikte’ ortamı çok doğaldı. Dans etmeyi çok seviyordum, ki okula gidip caz türünden başlayarak derslere katıldım. Hayallerimde kendimi bir çok kez sahnede gördüm ve bu, bunu yapmaya ihtiyacım olduğu konusunda beni ikna etti.

Soru: Hayallerin nasıl gerçekleşti?

CL: Ben büyük bir 1TYM, Teddy hayranıydım(Teddy şu anda 2NE1’ın prodüktörü) ve bu yüzden YG’ye girmek istedim ve seçmelere katıldım. YG’ye girmek 4 yılımı aldı, sonrasındaysa 3 yıl eğitim aldım.

Soru: YG’nin dördünüzü ‘içinde cevher olan çocuklar’ olarak yetiştirdiğini duyduk.

CL: Çıkış yapmamızdan önce bana söylenmişti. Hepimiz solo çıkış yapacakmışız gibi görünüyordu. Sonuçların harika olduğunu düşünüyorum.

Soru: Boş günlerinde neler yaparsın?

CL: Aslında alışverişe çıkıp kulüplere gitmiyorum. Ama herkes benim sürekli partilerde falan olduğumu söylüyor. Gerçekte Teddy’nin stüdyosunda onun yaptığı şarkıları dinleyip bu şarkılar hakkında konuşarak geçirdiğim zamanları çok seviyorum ve parkta yürümeye gittiğim zamanları da. Normalde gözüktüğümden bayağı farklı, değil mi?

Soru: Öğrencilik zamanlarında nasıl biriydin?

CL: Şu inek öğrencilerdendim, o zamanları düşündüğümde aklıma gelen tek şey bu. Arkadaşlarım vardı ve çok konuşan bir çocuktum ama yine de…

Soru: Will.i.am ile birlikte yaptığınız kayıtlar hakkında bize bir şeyler söyleyebilir misin?

CL: Çok yeni olan bir şeydi bana göre. Herkesin mutlu olduğunu düşünüyorum ama böyle bir tecrübeyi sadece mutlu olarak bitirmek istemediğimden daha iyi bir CL’le dimdik durmak adına yardım aldım. Çok şaşırmıştım aslında çünkü Teddy’nin yöntemlerinden çok farklıydı ama kayıtlar boyunca Teddy bizim için orada olduğundan rahat hissettik. O zaman kayıtlarını yaptığımız parçaların ne zaman yayınlanacağına hala karar verilmedi ama yakın zamanda çıkacak olmalı. Lütfen bekleyin.

Bom Röportajı

1528729_445814795544205_1860253800_n

Soru: Son zamanlarda hangi sanatçıyı, ne tür şarkıları daha çok seviyorsun?

Bom: Cevap hiçbir zaman değişmeyecek: Beyonce!

Soru: Bize müzik geçmişinden bahset!

Bom: R&B ve HIP HOP. Değişmedi.

Soru: 2NE1’ın yanı sıra, yapmaya bayıldığın şeyler neler?

Bom: Dürüst olmak gerekirse makyaj yapmak! Makyajı kıyafetlerden daha çok seviyorum ki 2NE1’ın makyajını kendim yönlendirecek kadar fazla.

Soru: Şu anda nasıl bir makyaj öneriyorsun?

Bom: “Bom Makyajı”nı. İlk mini albümümüzden Fire şarkısının promosyonlarını yaparken göz çevresine mavi ve siyah eyeliner sürüyordum. O zamanlarda oldukça popülerdi.

Soru: 1 yıl, 5 yıl ve 10 yıl sonra, 2NE1 üyesi olarak neleri gerçekleştirmek istiyorsun?

Bom: Öncelikle bir yıl sonra için: Japonya’da ünlü olmak. Beş yıl içinde: Asya çapında ünlü olmak. On yıl sonra, belki de o sırada bir şarkıcı olmayacağım ama benim hayalim; bu camiada benim gibi şarkıcı olmak isteyen kişilere yardım etmek.

Soru: Şarkıcı olmana neden olan şey ne?

Bom: Daha küçükken-gençken yarışmalarda boy gösterdim ama tahminimce Amerika’da olduğum sıralardı ve bir gün dedim ki “Sadece müzik dinleyeceğim, yemek yemeye ihtiyacım yok!”.

Soru: Amerika’ya ne zaman gittin?

Bom: 13 yaşındayken. Gerçi Kore’ye geri dönüşümün üstünden 7-8 sene geçti. Orada Psikoloji üzerine lisans eğitimi aldım.

Soru: Lütfen bize en sevdiğin çantanı ve çantanda neler taşıdığını söyle!

Bom: CHANEL çantam. Çantamın içinde başlıca olarak telefonum, makyaj çantam ve ilaç vardır.

Soru: İdeal favori erkek tipin nasıldır?

Bom: Karakteri iyi olan biri.

Soru: Birinden hoşlandığın zaman nasıl davranırsın?

Bom: Normalden değişik olurum! Normalde yapamayacağım şeyler yaparım!

Soru: Kimseye söyleyemeyeceğin bir sırrını söyle bize!

Bom: Uyumadan önce, ilk olarak yatağımı kokluyorum! (gülüyor)

Minzy Röportajı

1530337_446713535454331_406110193_n

Soru: Yakınların sana nasıl seslenir?

Minzy: Mingkki diye.

Soru: İlk satın aldığın CD?

Minzy: Kelis’in Milkshake’i.

Soru: Ne tür müzikler dinliyorsun?

Minzy: En başından sonuna kadar dans etmeyi hep sevdim, değişik türleri dinlemeye çalıştım hep bu yüzden. Şu anda İngiliz gruplarını ve Japon müziğini gerçekten seviyorum. Ayrıca Electro müziği de sevmeye başladım.

Soru: Son zamanlarda sevdiğin electro sanatçısı?

Minzy: Büyük ihtimalle Daft Punk.

Soru: Son zamanlarda dikkatini çeken kültürler ya da trendler?

Minzy: Son zamanlarda İngiliz gruplarına merak saldım, 80’lerin İngiliz punk türüne!

Soru: Sevdiğin moda markası?

Minzy: GIVENCHY! Şu anda kullandığım çanta da Givenchy Nightingale, satın alabilmek için fiyatının düşmesini bekledim. Tasarımı çok tatlı!

Soru: Çantandan neleri eksik etmezsin?

Minzy: Cep telefonu, iPad, Givenchy parfümü!

Soru: Küçükken hayalin neydi?

Minyz: Yaratıcı bir dansçı olmak.

Soru: Kore’de oldukça ünlü olan bir dansçının torunusun?

Minzy: Doğduğum zamandan itibaren büyükannemin benim üstümde o kadar büyük bir etkisi olmadı ama şarkıcı olduğumdan beri ondan yüksek miktarda öğüt aldım.

Soru: 2NE1 ile birlikte başarmak istediğin nokta?

Minzy: Şu ana kadar istediğim şeyler hala değişmedi; 2NE1’la birlikte oldukça uzun bir süre geçirmek istiyorum. Modanın odak merkezleri olarak anılmaya devam etmek istiyorum.

Dara Röportajı

1538792_447174648741553_1930831248_n

Soru: Takma adın? Sana nasıl sesleniyorlar?

Cevap: (Ssantokki) Dağ tavşanı (gülüyor) Tavşan olarak da sesleniliyorum ama ismimin ilk hecesi ‘San’, ‘dağ’ anlamına geldiğinden ikisini birleştirdiler. (Ç.N: Ssan: Dağ, Tokki: Tavşan demek)

Soru: Öyle gözüküyor ki insanları daha iyi bir moda sokuyorsun?

Dara: Herkesin enerjisini ve heyecanını yükseltme rolünü üstlendim. 2NE1’daki halk sözcüsü olma rolümle aynı gibi.

Soru: İlk aldığın CD ya da albüm?

Dara: Şirket başkanımız Yang Hyunsuk’un da içinde olduğu dans grubu Seo Taiji & Boys’un bir kasetiydi. Aldığımda 2 yaşlarımdaydım. O zamanlar o tür müzik çok fazla ilgi topluyordu üstüne ve ilkokul çocuğu olarak gerçekten zevk alıyordum o şarkılardan. Giyiniş biçimim, şapkayı takış şeklim Hip-Hop etkisindeydi.

Soru: Daha küçük bir kızken hangi müzik türünü ilgiyle dinliyordun?

Dara: Ortaokuldayken pop müzikle ilgiliydim. Christina Aguilera, Britney Spears gibi şarkıcıları seviyordum YG’ye girişim ve diğer üyelerin dinlediklerinin de etkisiyle birlikte daha çok Hip-Hop dinlemeye başladım.

Soru: Hangi moda markasından hoşlanıyorsun?

Dara: Ben günlük tarzı severim. Çantamın içinde diğer üyelerin ihtiyacı olur diye selpak, parfüm, el kremi, dudak nemlendiricisi ve daha başka şeyler taşıyorum.

Soru: Anne gibisin galiba?

Dara: Yurtdışına falan çıktığımızda yanına ilaç alan kişi benim.

Soru: Dara’nın hayalindeki randevu nasıl?

Dara: Yağmur yağdığı bir zaman olmalı ve biz yanımızda şemsiye getirmeyi unutmuş olmalıyız. Sonra o da ceketini çıkarıp benim omuzlarıma koymalı. Bu benim hayalimdeki randevu. (gülüyor)

Soru: Aşık olabileceğin ya da uğruna değişebileceğin kişinin tipi?

Dara: Bazen gerçekten bir insanın çekiciliklerinin farkına varmıyorum. Hoşlanacağım kişi kendine has bir şekilde tatlı ve iyi kalpli nazik biri olur herhalde diye düşünüyorum. Ah yine de her şey çekicilikle alakalı. Buna rağmen önemli olan bir çok nokta var!

Soru: Yani tamamıyla senin tipin nasıldır?

Dara: Dürüst olmak gerekirse aşk konusunda sadece tek bir tecrübe yaşadım ve o zamanlar hala çocuktum. Düşünüyorum, ah belki de ilerde doğru kişiyle karşılaşacağım. Şu anda çok meşgul biri oldum bu yüzden dışarı çıkmaya çok vakit bulamıyorum. “Hana Yori Dango*” tarzında bir erkekle, prens gibi karakteri olan bir erkekle tanışmayı istiyorum ama üyeler bana sürekli “Böyle biri dünyada yok!” deyip duruyorlar. (Gülüyorlar)

*Hana Yori Dango: Boys over Flowers’ın daha önceden çıkmış Japon versiyonu.

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen: Lua, dontouchmyBom

Leave a Reply

