2NE1 – Nylon Röportajı

röportaj

S: İlk kez ”Nylon” editörü Marvin ile biraraya geliyorsunuz fakat siz uzun süredir birbirinizi tanıyor gibi davranıyorsunuz.

CL: Evet uzun süredir tanışıyor gibiyiz bu garip. O gerçektende karakterimi bilen biri.Biz fotoğraf çekimi varken sadece bir konsept üzerine odaklanıyorduk. Konseptimizin yapım sürecinde yeni şeyler bulmak mümkün oluyor.

DARA: İlk başta , Marvin için duygularımızı okuması zordu çünkü onun ifadeleri yoktu.Ben poz verirken emin değildim. Fotoğraf çekimleri sırasında yerel personel ile genellikle pek çok yönden çakıştık. Ancak buna rağmen Marvin çok konuşmuyor onun tuhaf bir gücü var gibi.

MINZY: Marvin sakindi ama bizim güçlü bir fotoğraf çekimimiz oldu.

BOM: Ben gerçekten Marvin’i sevdim 2NE1 üyelerine karşı çok saygılıydı.Benim solo fotoğraf çekimim vardı ben yorgun olduğum için biraz dinlenmem gerektiğini söyledim. Marvin sakince sadece ”iyi (bu iyi)” demişti.

S: 2NE1 bir müzik grubu olarak her üyenin çok ayrı güçleri var. Ancak , siz diğer kız gruplarından farklı bir rota seçmiş gibi görünüyorsunuz. Bu zor değil mi?

CL: Bence 2 yıl aradan önce 2full albümümüz çıkmış olsaydı zorluklarla karşılaşmayacaktık. Biz ( 2 albüm yayınlanmasından sonra) büyük bir dağın üzerinden geçmiş gibi hissediyoruz. Bizim ilk tam albümden bu yana 4 yıl geçti , kendimi yeni gibi hissediyorum. Ben şimdi çok meşgul olsamda iyi hissediyorum.

DARA: Bizim görüşlerimizin ve kamuoyunun görüşleri sırasında çok endişeliydik. Biz sıklıkla ”Onlar eşsiz bir grup” dediklerini duyuyoruz , güçlü ve sitilist görüntümüz dışında sevimli olduğumuzuda duyuyoruz. Bu nedenle biz (her üye) ” Biz karışık grup yerine sadece kız grubuyuz” dedik . //Gülüyorlaar//

MINZY: Bir ünlünün yaşam tarzı herzaman yorucudur. Eğer normal insanlar olsaydık , yaşamamız mümkün olmayan pek çok şeyi kaçırırdık. Bu nedenle ben 2NE1’ın ekip olarak geçemeyeceği hiçbir zorluğun olmadığını düşünüyorum.

BOM: Hala çok şeyi yapabildiğimizi göstermek istiyoruz.

S: 2NE1’ın şuanki konumu nedir?

MINZY: Orada genç (orta yaşlı) müzisyenler, bizi arayan insanlar vardı ama biz sadece 2 full albüm aldık. Ben yargılanmak için çok erken olduğunu düşünüyorum.

CL: Dürüs olmak gerekirse biz pozisyonlarımız için bencillik etmiyoruz. Şahsen ben bizim en büyük fantazimizin müzik (müziğe odaklı) olduğunu düşünüyorum. Hiçbirşey bilmediğin zaman yeni birşey denemek istiyorum diye bir deyim vardır.Bizde çok şey biliyoruz , bazen ben bile kendime meydan okuyacağımı düşünüyorum.

DARA: Bir grup en fazla 5 yıl gitmesi ( ya da korunması) için zor sektördedir gibi bir deyim vardır. Biz şarkıyı o kadar bekledikten sonra yayımlandığını biliyorum <Missing You>. Bu süre içinde bu şarkının son olabileceğini düşündüm.” Benim gençlik günlerimin aşkı sanırım böyle bitiyor, sen daima mutlu olmak zorundasın. Uzun bir zaman geçsede biz birbirimizi o zaman birlikte olduğumuz gibi hatırlarız”. Ben bu şarkı sözlerini görünce Teddy bize bir veda şarkısı yazdığını sandım ben bile yanlış anladım. Biz bu kez duyguyu hissetmek için bir dağın üzerine gittik , daha iyi hissediyorum. Herneyse yani biz tekrar yeni bir başlangıç yaptık.

BOM: Benim hayalim Cho Yong Pil gibi efsanevi bir müzisyen olmak. Bu komik olabilir ama bir müzisyen olarak bizim sonuna kadar çalışmamız gerektiğini düşünüyorum.

S: 2NE1 zaten 1 defa zirve yaşadı ve ben sizi ( geçmiş deneyimlere bakılarak) altın çağının kapısı gibi hissediyorum.

DARA: Sanırım bu albümde promosyondan önce yeni bir deneyim yaşamamıza karar verildiğini düşünüyorum. CL şarkı bestelediğinden bu yana grubun dönüm noktası oldu.

BOM: Ben her üye tarafından ayrı bir çeşitliliğin olduğunu düşünüyorum. Bizim iyi kombinasyonlarımız vardı bu yüzden 2NE1 buraya kadar geldi değil mi?

SORU: “2NE1 tarzı”nı en belli eden yönünüz hangisi?

MINZY: Kendimi en çok dans ederken beğeniyorum, bu yüzden bu tarz şeyler 2NE1’ı iyi yansıtıyor.

BOM: Park Bom tamamiyle 2NE1’ın tarzı. Ama insanlar beni sadece dış görünüşümle yargıladığı için üzülüyorum. Tutkuyla şarkı söylediğimi sadece birkaç insan biliyor.

DARA: Dört üyeninde kendine has farklı renkleri zaten 2NE1’ın tarzı değil midir?

CL: Bazen kendimi ” Oh bu şey acaba 2NE1 hakkında neler düşündürüyor” diye düşünürken buluyorum. Ama bazenleri gerçek yönümüzü göstermek için kurallar yok. Umarım ileride limit engelimiz olmadan bir takım oluruz.

S: 2NE1 üyelerinin en iyi yeteneği hangisidir?

CL: Hayal kurmak. Bir çok hayalim var. İnsanlar genelde hayal kuran insanların yaratıcı olduklarını söylerler, ama bazen çok düşündüğüm için zor dönemlerim oluyor.

MINZY: Popart (Bu sanata deniyor: http://dobermansden.com/wp-content/uploads/2010/11/marilyn-andy-warhol-pop-art.jpg) sevdiğim zamandan beri, Andy Warhol gibi eserler yapmak benim hayalimdir. Bazen bunlardan çizerek başka kişilere hediye ediyorum.

BOM: Dürüst olmak. Show programlarında insanlara sahte tarafımızı değil doğal tarafımızı gösteriyoruz.

DARA: Benim tam olarak bir yeteneğim yok ama rastgele birşeyler yaparken iyi olduğumu düşünüyorum. Önceden yeteneksiz kompleksim vardı. Her üyerap,vokal yönünde iyiyken benim özel bir pozisyonum yoktu. Eğer sadece kendime ait bir yeteneğimin olduğunu söylemek zorundaysam, parıltılı kişiliğim ve gülüşüm yetenek kategorisine girer mi?

SORU: Size uyan en iyi isim nedir?

BOM: Saf. Ama Asosyal yaşadığım için saflık her zaman iyi bir şey değildir. (gülüyor)

DARA: Krung Krung. Özel bir anlamı yok ama Filipinler’de yaşadığım için ordaki arkadaşlarım beni hep öyle çağırırdı bide deli gibi göründüğüm “eşsiz” olarak çağırırdı. Bu beni açıklamak için oldukça yeterli olduğunu düşünüyorum.

MINZY: Özgünlük. Özgünlük ikiyüzlülük ve insanları parçalamak manasında değil.

CL: Zaten kendi ismim kendimi tanımlıyor. Chae Rin: “bütün renklere sahip olan tek boynuzlu at” anlamına geliyor. Ve bende kendimin her rengi taşıdığımı düşünüyorum

SORU: Ne zamanları şarkıcı olduğunuz için gururlanıyorsunuz.

MINZY: Her sahneye çıktığımda tabiki. Kendimden emin bir şekilde sahneye çıkarım.

CL: Ben sadece müzikten zevk alırım, şarkı söylemektende hoşlanırım. Asla “Benim müzik tarzım böyle olmalı” diye düşünmedim. Bir şarkıcı olarak, 2NE1’ın şarkıları nasıl tepki alacak diye hep endişe duyuyorum. Asla “Ben böyle biriyim” diye düşünen biri değilim

SORU: Hiç “Artık zamanım geldi” diye düşündüğünüz oldu mu?

DARA: Good to You’yu söylerken oldu. O yumuşak sesim 2NE1’ın promosyonuna zarar vereceği için endişeliydim. Ama Good to You’yu bir korodaymış gibi söyledim. Korodaki insanların sesleri hep güçlü olur değil mi? Ama ben bunu yumuşak sesimle söyledim. O anı hiç unutmuyorum

BOM: Çok konuşmayan biri olduğum için insanlar hep beni soğukkanlı olarak görür. Bu yüzden Roommate programının bir parçası olduğum için çok minnettarım. Bu sayede sıcakkanlı yönümü kanıtlamış olacağım

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen: Air Hyun , ohmymingkki

Leave a Reply

