2NE1 – Osen Röportajı

röportaj

“Dünyada bizim gibi başka bir grup yok”

2ne1_crush_kpop_650-430

SORU: Comeback hakkında ne hissediyorsunuz?

CL: Sanırım bu albümü en fazla 4 yılda hazırladık. Albümdeki şarkılardan yanı sıra bazı single şarkılarımızda var, ama yeni albümüzdeki şarkıların hepsi yeni. İlk full albümüzdeki gibi. Şarkıları birçok kez tekrardan kaydettik, her şarkı için ayrı ayrı ilgilendik ve bu yüzden biraz sıkıntı çektik ama sonuç olarak güzel.

SORU: Şuana kadar yaşadığınız hayal kırıklığı nelerdi?

CL: “Çok yoğun zamanlar geçirmemizdi. Fanlarımız için sahnede performans sergilemeyi çok istiyorduk ve yeni şarkılarımızı onlara söylemek istiyorduk fakat bu uzun zaman sürmüştü ve bu yüzden bizim için bir hayal kırıklığıydı. Hatta 2 sene önce dünya performans sergilemiştik. Bu uzun bir zaman cidden.Bu yüzden geçen seneden beri AON turunu planlıyorduk. İlk dünya turumuzda yeni şarkılarla performans sergilememiştik ve bu iyi bir şey değildi.Çok pişman olduk bu yüzden. Ama bu turu Şubat ayı içinde yeni şarkılarla performans sergileyeceğimizi kesinleştirdik.”

Soru: Taklit edilemeyen bir grupsunuz. Geri dönüşünüz SNSD’nin döndüğü zamana denk geldi.

CL:  AON turumuzu geçen seneden beri planlıyoruz. 1. Dünya turumuzu yeni şarkısız yaptık ve bu iyi bir şey değildi. Çünkü bundan pişman olduk. Bu tur için emin olmak istedik, yeni bir albüm ve şarkı yayınladık. Aslında şubat gibi yapmayı planlıyorduk ama karar çoktan alınmıştı.

Soru: SNSD hakkında ne düşünüyorsunuz?

CL: Onlar bizim sunbaelerimiz (büyüklerimiz). Uzun süredir bu sektörde oldukları için havalı olduklarını düşünüyorum.Bizde böyle olmak istiyoruz. 2NE1 olarak yüksek bir dağı geçmiş gibi hissediyoruz ama sunbaelerimiz (SNSD) bunu birçok kez hissetmiştir.Promosyonlar esnasındada havalı olduklarını düşünüyorum. Bizde bir idol grubu olarak onlara tüm gücümüzle (girl power/kız gücü) tezahürat ediyoruz, umarım iki grupta iyi iş çıkar

DARA: Kendi ekibimizin ve onların ekibinin farklı olduğunu hissettim. Onlar bize ne yapamadıklarımızı sahnede gösterdiler.

Soru: Comeback CL’in doğum gününe ertelendi.

CL: Gerçekten YG’nin bu zamanda ertelemesi beni duygulandırdı.Geçen sene çok zor geçmişti ama bu sefer birbirimizi hep destekledik. Şarkılar geçen sene Aralık ayında kaydedilmeye başladı. Ama titizlikle birbirimizi gözetledik.Aslında Korece şarkı çıkaracağımdan pek emin değildim bu yüzden İngilizce şarkılar yaptım fakat o (YG) şarkıları Korece’ye çevirmemi önerdi. Ayrıca, albümümüzün ismini Crush olacağını söyleyende YG’ydi.

Soru: Geçen sene Aralık ayından beri şarkıları yazmaya başladınız. Hiç kendine ait daha fazla şarkı var mıydı?

CL: Tabiki. Onlar benim günlüklerim gibi.Bir sürü şarkı hazırladım, 2NE1 ile eşleşenleri bu albüme koydum.

Soru:Bu albümde CL’in katkısı çok büyük gibi görünüyor. Bu albümdeki diğer üyelerin rolleri hakkında konuşabilir miyiz?

CL: Bu albümü yaparken,şarkıları ben yazdım ama dördümüz kaydettik. Gerçekten çok yakındık. Onlar benimle aynı teknede olan insanlar gibiler (yani tatlı-tatsız her durumda birbirlerini koruyorlar ve sahip çıkıyorlar anlamında), düşman değiliz.Şuan rolum büyük gibi, ama işler farklı olduğunda değişebilir.Hiçbir yönlendirme olmadan sadece dördümüz bir arada ilk defa kayıt yaptık. Bu bizim için yeni bir deneyim oldu.

DARA: CL’de grubun üyesi fakat o gerçekten harika. Sahne için bile, şarkının kısımlarını her üyeye uygun şekilde düzenler ve ona göre dağıtır bize. Dördümüz bir arada olunca puzzle gibi birbirimizi tamamlıyoruz, bence bu gerçekten çok iyi birşey.”

MINZY: Ve böylece kusurlarımızı bu şekilde kapatarak birbirimize yardımcı oluyoruz.Grupta şarkı yazabilen üye var, kliplerde iyi bir şekilde oynayabilen üye var, ayrıca duygularını vokalle ifade edebilen üyeler var. Hepimizin kendine ait rolleri var.

CL: Sahnede en güvenilir olan üye Minzy. Çok dikkatli biri bu yüzden hepimiz ona güveniyoruz.

Soru: Son 2 yıl içinde nasıl geliştiniz?

CL: Sadece geçen sene Aralık ayında beste yapmaya başladım, ileride ne yapıyor olacağımı bilmiyorum.Bu doğal bir süreç gibi görünüyor. Önceden “Sahnede eğlenmek istiyoruz” diyorduk ama şimdi sahnede nasıl eğlenerek performans sergileyeceğimizi biliyoruz.Geriye bakacak olursak, son 2 yıl stajyer zamanımızı hatırlatıyor. Çok aktif değildik fakat yinede kendimizi geliştirdik.Örnek olarak, Sandara-unni karın kaslarını geliştirdi (gülüyor)

DARA: Yeni şeyler denemeyi seviyorum. Önceden sıradışı saç modellerim vardı, bu seferde yeni birşey göstermek istedim, bu yüzden karın kası yaptım.Ne yaparsam yapayım, insanlar hep beni sevimli olarak görüyorlardı, bu kez vahşiliğimi ifade etmek istedim.Karın kasını Ocak ayında yani AON turuna 2 ay kala yapmaya başladım ve bu yüzden bunu başararak gururlu hissediyorum kendimi.

CL: O bir ramen delisi ama sırf bu yüzden ramen yemeyi bile kesti.

Soru: Aşk hayatınız nasıl? Diğer gruplara göre bunlarla alakanız yok gibi görünüyor.

CL: Katılıyorum. Bu tarz şeylerle hiç alakamız yok (gülüyor)

Soru: Neden sevgiliniz yok?

BOM: Çünkü böyle bir şansımız/imkanımız yok.

CL: YG’de çok fazla oppa var ama onlara bu şekilde yakınlaşmanın iyi olacağını düşünmüyorum.Bize “Böyle birşey yapamazsınız” diyerek küçük bir kızmışız gibi koruyorlar.Unniler nadiren dışarı çıkar, bu yüzden yapamıyorlar (ilişkiden bahsediyor), Bom hep mısır yemekle meşgul, Dara’da karın kaslarıyla meşgul

DARA: Hep bu konuyu düşünüyorum gerçekten, ama YG ve diğer sunbaelerimiz bizden dahada endişeliler. Onların endişesi ilişki ihtiyacımızı azaltıyor.

CL: Hepimiz ciddi anlamda endişeliyiz.

Soru: 2NE1 ve SNSD karşılaştırılması

CL: 2NE1 gibi başka bir grup yok. Bu konuda eminim. Her üyenin farklı bir rengi/tarzı var.Diğer grupların yapamadığı şeyler bizde var. Bunu güvenle söyleyebilirim.

Soru: Diğer gruplar sevimli/seksi olarak biliniyor fakat sadece 2NE1 kendine özgün olarak biliniyor. Bu konu hakkında üzgün müsünüz?

CL: Hiçte bile. Bunu seviyorum.Dürüstçe olmamızın en iyisi olduğunu birçok kez farkettik. Kırmızı renk gibiyiz, eğer mavi renk olmayı denersek, baskı altındaymış gibi hissediriz. Ama daha fazla kırmızı olmaya çalışırsak, bu daha iyi bir sonuç alabilir.

Soru: Beklenildiği gibi 2NE1’ın tarzı şok edici

DARA: Bu kez tavuktan esinlenip saçım yarım-yarım oldu. Her zaman kızarmış olanından sipariş ederim (gülüyor) [admin not: espri yapmaya çalışmış sanırım Dara :D]

MINZY: Kısa saçı uzun saça çevirdim, böylece daha iyi göründüğünden dolayı memnunum. Her zaman bol tshirtler ve tozluklar giyiyorum ama bu sefer pantolon giydim. Böylece daha olgun ve zarif görünmemi sağladı.

Soru: 2NE1 uzun bir süre aradan sonra aktif oldu, bunun olumsuz yanları hiç oldu mu?

CL:Bazen sıkıntılı anlar geçirdik, ama albüm çıktığında bütün kötü şeyler bitiverdi. Hatta birbirimize dahada yakın olduk. Yüksek dağı aşmış gibi hissettik. “Çok yorgunuz” modunda değildik.2NE1 olarak, yapamayacağımız şeylerden kaçınarak, ağır işlerdende kaçınarak başarıya ulaştık

Soru: Seyirci ve sonuç arasında bir sorun oldu mu?

CL: Hayır. Eğer bu bir grupsa, herkesi kapsayan bir şeydir.

Soru: Şimdi beste hazırlıyorsun, ileride ana prodüker olabilirsin

CL: Beste hazırlamak ve kaydetmek cidden eğlenceliydi.Albümü hazırlamak uzun zaman almasına ve zor olmasına rağmen, eğlenceli geçti. Ama Teddy oppa bana çok yardım etti. Çünkü Teddy oppa 2NE1’ın 5. üyesi gibi. Onun 1-2 şarkısınıda koymak istedim.

Soru: İleride 2NE1 ne tür zorlukları geçmek istiyor?

CL: Hmm, emin değiliz. Muhtemelen zamanın akışına göre bu zorlukları aşıyoruz. Umarım her anımız iyi olur. Uzun zamandır iyi şeyler yapmak istiyorduk. Hedefimiz. Seul’deki konserimizin açılışı olacak. Geriye bakarsak, konser kadar başka hiçbir şeyde bu kadar eğlenmiyoruz

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen: ohmymingkki , dontouchmyBom

Leave a Reply

