CL – Grazia Röportajı

röportaj

“Evet, ben CL.”

cvccl7jueaedbgd

Adı “Gülümseme” olan bir projeyi yaymak için bir fotoğraf eşliğinde Grazia Kore 2015 sayısında yayımlandı.

Soru:  Bu projeye katılman harika! Nasıl kişisel olarak bu projeye katıldın? Ve bu projeyi ilk duyduğundaki düşüncelerin nelerdi?

CL: Bu güzel birşey öyle değil mi? Yani bunun bir parçası olduğum için çok mutluyum. Sevdiğim arkadaşlarımla yaptığım için çok daha anlamlı olduğunu düşünüyorum.

Soru:  “99%is” ([99precentis] CL’in arkadaşı) adlı tasarımcıyı bu proje için ortağınız olması için tavsiye etmişsiniz. Bunu yapmanızda özel bir neden var mı?

CL: Bu fotoğraf çekimi için rengarenk bir vitrin gibi “özgür” ve “benim gibi” (CL’in kişiliğini temsil eden) diyebilirim. Sadece sonra Bo Jo Woo oppayı düşündüm. Oppa genelde ürünleri üzerine çiim yapar ve çıtçıt ekler. Bu şekildeki tasarımlarının fotoğraf çekimi ile eşleşeceğini düşündüm.

Soru:  Peki tasarımcı nasıl cevap verdi?

CL: Oppa Japonya’daydı sonra onu aradım “hadi bunu birlikte yapalım” dedim ve hemen bana gülümseyerek ”tabiki” dedi. Bunu mutlu bi şekilde kabul ettiği için ona müteşekkirim. Oppa şekilleri ceketler üzerine çizebilirse bunun harika olacağını düşündüm. Yani onun binici ceketlerini bağış için alacaktım. (Tasarımcı Bo Jo Woo bunu duyunca) şahsen Japonya’dan Seul’e geldi.

Soru:  Bu özel olarak Japonya’dan fotoğraf çekimi için geldi/uçtu anlamına mı geliyor?

CL: Bunun hakkında bilgim yok ama….ahahahhaha Oppa sadece bu fotoğraf çekimi için Kore’ye geldi diyelim.

Soru:  Fotoğraf çekimini kavramlaştırma topantsında “mesajı CL görünüşünü değiştirmeden iletelim” demişsin. “CL gibi ve CL’in görünüşü” gibi kavramlar neyi ifade ediyor?

CL: Ahmmm.. Kelimelerle açıklaması zor ama hem doğal hem de konforlu birşeyler giymek ve öyle hareket etmek daha iyi olmaz mıydı diyebilirim.

Soru:  Çok fazla kadın hayrana sahip olduğunu gördüm. Bunlar aynı zamanda unni hayranlar mı?

CL: ahaahahah bu doğru birçok kadın/unni hayranım var.

Soru:  Bir sürü genç hayranının vardır diye düşündüm.

CL: Bu gençliğimden beri garip, benim birçok unnilerim ve oppaarım oldu. Küçüklüğümden beri onların deneyimlerini dinleyerek büyüdüm. Bunu gerçekten sevdim.

Soru:  Çok güçlü bir kişiliğe sahipsin arkadakilere (o insanlara) istikrar ruhu veriyorsun!

CL: ahhhh gerçekten mi! Teşekkürler

Soru: Bu smile projesi hakkında çok düşünceliyim CL, ne dersin?

CL: Bende. Bebekleri ve çocukları çok sevdiğimden çocuk toplumunu çok ziyaret ederim. Bu yüzden bu proje için ek özel bir duygu hissediyorum. Yakında 6 yaşındaki Jiyeonile fotoğraf çekinmeye gideceğim.Bunun için gerçekten sabırsızlanıyorum.

Soru:  Ben bir süre onunla konuştum ve onun genellikle yüksek sesle CL’in müziğini çalıp dans ettiğini öğrendim.

CL: Ah gerçekten mi? Şimdi onu görmek için daha da heyecanlandım.

hcnubxp

Soru:  İşin halkın gözü önünde olmanı gerektiriyor. Nasıl olduğunu merak ediyorum

CL: Ben iki kişinin bir olması gerektiğini düşünüyorum. Aslında ben kendi işimden endişelenmeme rağmen , eğer birileriyle yakın olursam ilkel benliğime ve onlara eğilimli olurum. Bu yapmak istediğim şey. (Gülümser)

Soru:  Utandın mı? Bunun üzerinde söz ederken gülümseyerek devam ettin de (gülümser)

CL: Ben bunun üzerinde hala çalışıyorum. (gülümser) Benim özgüvenimin kendi benliğimle karışık olması gerektiğini düşünüyorum.

Soru:  Yaşamak için kodların/standartların nelerdir? Nasıl yaşamak istersin?

CL: Mümkün olduğunca bir insan gibi yaşamak istiyorum. Girişimi , hata yapmayı ve onlardan ders çıkararak devam etmeyi, bütün zorlukları denemek istiyorum. Tıpkı bir insan gibi.

Soru: Son zamanlarda en çok neye odaklandın?

CL: Bilmiyorum, küçüklüğümden beri çalıştığımdan olabilir ama çalışmanın her zaman çok eğlenceli olduğunu düşünüyorum. Tutkumum sadece çalışmak üzerine olduğunu söyleyebilir miyim? (güler). Hatta arkadaşlarımla şakalaşırken/oynarken bile sonunda müzik yapmaya çalışır/yol açarım. Böylece hem kazanır hem de böyle anılar kazanırım.

Soru:  Sanatçılar genelde aynı tür konseptte çıkış yaparlar, daha çok slow sonra onlara eşleşen bir tarzı bulup böyle devam etme eğilimindedirler. Ama CL’in rengi/tarzı baştan tutmuş gibi görünüyor.

CL: Ben sadece şanslıydım. Başından arkadaşlar bana uyan giysiler verdi. Teddy oppa her zaman bana uygun müzik bulmak için çalıştı. Ve ben de birçok şey demek için çalıştım, bu bir yana sanırım çok yardımcı oldu.

Soru:  Çok çeşitli stilleri denedin ve bu hiç tuhaf görünmüyor bunu nasıl başarıyorsun?

CL: Çünkü onları beğendiğimi düşünüyorum. Onları giyiniyorum ve üzerimdeyken onlarla fotoğraf çekiniyorum.

Soru:  fotoğraf çekmeyimi seversin fotoğrafının çekilmesini mi?

CL: her ikisini de severim.

Soru:  Diğer insanlarla da fotoğraf çekiniyor musun?

CL: Son zamanlarda çevremde olan insanlarla çok fotoğraf çekiniyorum ruhumu kaybetmiş gibi ahahahahaha…… Biraz oldu odamı temizlemiştim geçmişte aldığım polaroid fotoğraflarımı (2NE1’la) buldum. Onlara baktım ve “ah ve sadece fotoğraflar ve anılar kalır” dedim. kendi kendime. o zamandan beridir çılgınca fotoğraf çekiyorum.

Soru:  Fotoğraflarının çekilmesi hakkında ne düşünüyorsun?

CL: Bu birçok yanımı gösteriyor. Beni böyle tanımak daha kolay.

Soru:  Yine de CL gibi filtreleme başından beri güçlü görünüyor. Bunun için ailene teşekkür edebilirsin.

CL: Bu doğru. Onlara teşekkür ederim beni özgür bıraktıkları ve kendim olmamı sağladıkları için ha ha ha!
12338924_1665087703780645_172603652_n

Soru:  şimdi yapmak istediğin kariyere girdin. çocukların nasıl bir dünyada yaşamasını umuyorsun?

CL: Hmm şartlar dolayısıyla insanlara adil dağıtılması zor değil mi? bayat gelecektir ama ben güvenin önemli olduğunu düşünüyorum. Aynı başlangıcı başka farklı biri olarak yapmak mümkün değildir ve diğerleri için de aynı şey mümkün olmadığına göre tüm kalbinle kendini olduğun gibi kabul etmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Umarım korkak olmazlar. Yani diğerlerinden farklı olsalar bile. Aslınsa bende öyleyim. Ünlü olmadan önce güzel bir yüze sahip olmadığımın bilincindeyim. Bu yüzden insanların bilinçaltına bunu yerleştirmek için efor sarfediyorum.

Soru:  Senin güçlü olmanı sağlayan şeyin kendine olan güvnin olduğunu düşünüyorum. Özgüvenli biri olarak doğmuşsun gibi görünüyor.

CL: Aynen öyle oluyor. Bu kariyer yolunda çalışırken bunu düşünmek için birçok fırsatım oldu. Herkesten farklı olduğum için. 17 yaşlarımda çıkış yaptığımda, çok çirkin olduğumu işittiğim ve açıkçası bu beni çok güçlendirdi. Kendimi başkları tarafından dayatılan standartlardan uzaklaştırmak için çalıştım, korudum. şiddetli iç çatışmalarım ve zayıf olduğum anlarım oldu. Giderek kendime sadık kaldığımı ve güzel hissettiğimi fark ettim. Dürüst olmak gerekirse bu (farklı olmak) zordur. Bazı zamanlar herkesin “hayır” dediğine sen “evet”diyorsun. Ancak herkes farklı olduğundan güçlü noktana yatırım ve zaman ayırmanın/harcamanın gerektiğini düşünüyorum. Bu kendi cazibeni ortaya çıkaracaktır zaten.

Soru:  Ve bu yüzden insanlar şimdi CL’in cazibesine karşı koyamıyorlar.

CL: Ah öyle mi?(güler)

Soru:  2009 yılında gerçekten genç yaşta çıkış yaptın. O zamanları yeniden düşündüğünde nasıl hayatta kaldığını söyleyebilirsin?

CL: Aslında 20’lerim daha zordu. Sanırım gençlik yıllarım daha ziyada amaçsızca ve bilmeyerek geçti. Gelecekte neler yaşayacağıma dair 20’lerimde birçok endişem vardı. Diğer genç arkadaşlarım da aynı endişelere sahipti ve o zamanlar onlara sağlıklı ve mutlu olacağımıza dair şeyler söyleyerek geçti. Bir kişi nasıl her gün mutlu yaşayabilir ki? Orada bazen kendimi geliştirme açısından yetersiz hissediyordum.

Soru:  Merak ediyorum bu pozitif bir kişilikle doğduğundan mı yoksa etrafın iyi insanlarla çevrili olduğundan mı? Genelde birçok kişi ile konuşuyorsun değil mi?

CL: Küçük kız kardeşim ile çok yakınım ve genelde çalışma ortamımda bulunan insanlarla. Can sıkıcı birkaç günden sonra ofiste başkan Yang ( Yang Hyun Suk) Jiyong oppa (G-Dragon) ve Youngbae (Taeyang) oppayla tanıştım. Onlar kaygılarımı ve endişelerimi ciddi bir şekilde dinlediler ve beni teselli edip eğlendirdiler. Arkadaşlarım benim için çok önemli. Bu yüzden onların fotoğraflarını çekmek için çok çalışıyorum ve genelde onlarla birlikte eğlenceli bir yaşam sürüyorum. Bu iş benim yeniden güç kazanmamı sağlıyor.
12106219_1045787182106583_1022569457_n

Soru:  Senin büyük bir etkiye sahip olduğun bir kariyer. Bu konuda ne düşünüyorsun?

CL: Böyle bir sorumlulukla ağır hissetmemek mümkün değil. Ben de bir insanım ve hata yapabilirim. CL olmanın dışında Chaerin olarak bir hayata sahibim de. Müziğe bağlı kalınmasının doğru olduğunu düşünüyorum.
Ne olursa olsun müzik yüzünden sevilen biriyim. Ben de iyi müzik ve sahne performansları yaparak sorumluluklarımı yerine getirdiğimi düşünüyorum.

Soru:  İyi bir performans gereksinimleri nelerdir?

CL: Pişmanlıkların olmadığı bir performans. Çok sıkı çalışmak ve zaman ayırmak gerek. Sahneye elimde mikrofonla çıkar ve yapabildiğimin en iyisini yaparım.

Soru:  Birkaç CL performansı izledim. Senin kuvvetin çok baskın ve belirgin. Çabanı görebiliyorum.

CL: ahhahah sanırım sesim çok güçlü. Sesimin son zamanlarda yüksek çıktığının farkındayım (Kahkaha patlamaları olur)

Soru:  Ayrıca bu beceriyle doğmuş gibisin.

CL: Mesleğin ile uyumlu, değil mi?
(güler)

Soru:  Peki sence gerçek güzellik nedir?

CL: Dürüstlük olduğunu düşünüyorum

Soru:  Daha büyük bir resme bakarak bu fotoğraf çekimi temasının “rüya” olduğunu söyleyebiliriz. CL genç yaşta müzik rüyasına ulaştı Hayallerine ulaşmak isteyen diğer insanlara ne söylemek istersin?

CL: Lütfen kendine çok zaman ayır. Benim asistan arkadaşım 20 yaşında ve onunla en son bu konu hakkında konuştuk. O ne yapmak istediğini ve ne yaptığını bilmiyordu. Bu yüzden sorunu unutması gerektiğini ve arkadaşları ile vakit geçirerek önleyebileceğini söyledim.

Soru:  Siz biraz zamana bu sonuca geldiniz değil mi? Bu ilginç bütün başarılı insanlar benzer şeyleri söylerler.

CL: Ah gerçekten mi? Ama daha başarılı değilim değil mi?

Soru:  Bir zamanlar aşık olacağını düşündün mü?(ya da seveceğini)

CL: Bu iyi olacak ama zaten kendimi seviyor olacağım!Aşkı sadece başkalarından almanız gerektiğini düşünmüyorum. Daha önce kendinizi sevmeye ihtiyacınız var, ve güzel olduğunuzu anlamaya.
Aşk diğer insanlar için uzun ve zor bir süreç, ama benim için kendimi sevmek daha kolay.

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen: chaerinsgzb  @CL Turkey

Leave a Reply

