CL – Star News Röportajı

röportaj

ftax7qa

Soru: İlk kez bir solo sanatçısı olarak 2 Haziran’daki “Inkigayo” programında performans sergilediniz. Nasıldı?

CL: “Tam olarak memnun olduğumu söyleyemem, ama eğlenceliydi. Uzun süredir sahnede olmadığım için çok heyecanlıydım. Birçok fan beni desteklemek için geldi ve konserdeymiş gibi hissettim.”

Soru: Bu şarkıda seksiliğiniz daha ön planda olduğunu düşünüyorum.

CL: “Dürüst olmak gerekirse, göz alıcı şeyleri daha çok seviyorum. Seksi olma ihtiyacı hissetmiyorum. İnsanlar seksi olduğumu söylediklerinde çok minnettar oluyorum ama bir yandanda utanıyorum.”

Soru: “Bad Girl” ismini kararlaştırdıktan sonra ne düşündünüz?

CL: “Bad Girl” ismi ilk prodüker Teddy’nin aklına geldi. Her tek başıma bir şey yaptığımda bana “Bad Girl” diye bağırıyordu. Bu çok uzun zaman önceydi. Ve bir şarkı haline geldi. Bundan memnunum ve çok sevdim.”

Soru: Bazı hayranlar albüm yayınlanacağını bekliyordu ama sadece bir şarkı yayınlandı. Pişman olduğunuz bir şey mi oldu?

CL: “Benim hayalim, bu 10 yıl içinde solo sanatçısı olarak özel bir albüm yayınlamak. Eğer bunu şimdi yapmış olsaydım, başkanımız Yang Hyun Suk olumlu düşünürdü. Ama ben kendimi daha iyi ifade edebilmem için zamana ihtiyacım var.”

Soru: Tahminime göre, şarkının tarzı slow hip-hop. Fanlar bunun ne olduğunu düşünmüş müdür?

CL: “Klibi ve sahneyi oluşturduğumızda, sadece ne gibi şeyler yapacağımızı düşündüm. Her zaman insanlara sevdirmeye çalışıyoruz ama çoğunlukla tarzımızı yansıtmamız gerekiyor. Sadece akılda kalıcı iyi anılar oluşturmak istedim.”

Soru: “Bad Girl” nedir?

CL: “Kendi çapında tutkulu olmaktan yanı sıra kendine güvenen ve zihninden nasıl konuşalacağını bilen biri.”

Soru: Bazen sahnede “kendine güvenen bir feminist” olarak görünüyorsunuz.

CL: “Bu benim görüşüm ve düşüncemdir. Tüm hayatım boyunca yurtdışındaki okullarda okudum. Asyalı kadınlar beni hep yabancı olarak gördü. Düşündüklerimi çok farklı algılıyorlardı. Onlara kadınsı ve sessiz olduğum zamanlarımı göstermeyi ve benim hakkımda düşündüklerini unutturmaya çalışmayı çok istedim. ”

Soru: Orda özel bir anın oldu mu?

CL: “Gayet doğal bir şekilde büyüdüm. Jeremy Scott ve William Asya’da benim gibi tarzda takılan birini bilmediklerini söylediler. Onlarla tanıştığım zaman, düşüncelerim daha ve daha büyük olsun. Asya’da güçlü ve havalı kişiler var kimse bunu bilmiyor.”

Soru: 2NE1 ilk çıkış yaptığı zaman bile, orada çok özel biri olarak konuşuluyordunuz ama 4 yıl sonra ilk defa solo olarak çıkış yaptınız.

CL: “Ben aslında her zaman bir solo sanatçısı olarak yoluma devam etmek istedim ama böylede hoşuma giti. Başkanımız Yang Hyun Suk bu şarkı ile geldiğinde çok mutlu olmuştum. Ancak, her şeyin bu ay içinde tamamlanacağını hiç sanmıyordum. Her şey bir anda karar verildi.”

Soru: Bazı insanlar G-Dragon’un kadın versiyonu olduğunuzu söylüyorlar.

CL: “Böyle söyledikleri için çok minnettarım. Eğer solo kariyerime devam edebilirsem tam tarzımı bulmak istiyorum. Dürüst olmak gerekirse, birçok insan beni 2NE1’dan CL olarak görürler ama CL’in kendine ait bir imajı vardır. Bir kadın rapçi olarak imajım için herhangi bir sınırımın olmasını istemiyorum.”

Soru: Dara kendi Twitter hesabında videonuzu, ve fotoğraflarınızı yayınlayarak. Promosyonunu yapmış oldu. Üyeler sizi çok desteklemiş gibi görünüyor.

CL: “Onlar her zaman güvenilir kişilerdir. Onlara çok minnettarım. Dara benim fanclub başkanım ve beni destekliyor. Üyelerle birlikte olduğum zaman sürekli benden şarkı söylememi istiyorlar. Hatta Dara ve Bom ilk performansımı izlemek için geldiler. Performanstan sonra dedikleri tek şey ” Her zamanki gibi harikaydın” oldu.”
img_7027

Soru: Billboard’da ünlü kadın rapçi Nicki Minaj ile karşılaştırılarak övgüler alıyorsunuz.

CL: “Çok minnettarım. Müzik ve klip çekimlerindeyken, Güney Kore’den yanı sıra dünyadaki birçok insanların yaptıklarımı beğenmesi beni çok iyi hissettiriyor. Umarım insanlar daha çeşitli tepkiler verir.”

Soru: Sahnede dans ederken özgür ve etkileyici görünüyorsunuz, ama özel olarak nasıl böyle dans ettiğinizi merak ediyorum.

CL: “Kulüplerde dans ederken, çok içki içsekte, nasıl bu kadar iyi dans ettiğimi bende bilmiyorum. İnsanlarla tanışmaktan daha çok müzik beni eğlendiriyor. Rahat olduğum zamanda, En iyi nasıl yemek yapılır onu öğreniyorum. Bence yemek yapmak bir sanat işidir. 2 saat içinde belirli malzemelerle yeni bir yemek yaratmak zorundayım. Üyelerede, onlara yemeklerini verdiğimde çok lezzetli olduklarını söylüyorlar (gülüyor). Umarım ileride kocam olduğunda ona daha iyi yemekler yapacağım.”

Soru: Onun yerine yemek yapmayı tercih etmeniz oldukça şaşırtıcı.

CL: “Genellikle, Hem CL hemde Chaerin rolu yapmaya çalışmam oldukça zor. Arkadaşlarım ve ailemle buluştuğumda sadece Chaerin oluyorum. İnsanlar beni hep sahnede enerjik olarak görüyorlar. Tek başıma müzik dinlediğimde bütün duygularımı biriktiriyorum ve bunu kısa zamanda herkese gösterebilmeyi çok isterdim. Sadece sahnede olduğumda CL’im, ama insanlar beni Chaerin olarak görmeyi istiyorlar.”

Soru: 2NE1 geri-dönüş için şuan hazırlanıyor mu?

CL: “Herkese kendi müziğimi ve 2NE1’ın müziğini gösterdiğim için çok mutluyum. İyi yönümü gösterdiğim içinde mutluluktan uyuyamıyorum. 2NE1’ın yeni müzikleri “The Baddest Female” şarkısından daha farklı olacağını düşünüyorum. 2NE1 ile ilgili bir çok yeni şeyler olacağınıda düşünüyorum. Bu konu hakkında daha fazla şey söyleyemem.”

Soru: G-Dragon ve Taeyang’ta “The Baddest Female” klibinde yer aldı.

CL: “Jiyong ve Taeyang oppayla birlikte, diğer kişilerde gelip yardım etti. Herkes iş için geldi ama sanki oynamaya gelmiş gibilerdi (gülüyor). Hiçbiri beni rahatsız etmedi ve hep birlikte dans ettik. Çok eğlenceliydi. Hatta klip için buluştuğumuzda, onlara dürüstçe “gelin dans edelim” dedim ve onlarda memnuniyetle karşıladılar.”

Soru: Eğer YG’de olmasaydın bu kadar yeteneğini başka yerde göstermen mümkün olur muydu?

CL: “YG’ye katılmak istediğimde çok küçüktüm ve bu kararımla başka bir şirkete gitmemin imkansız olacağını biliyordum.”

Soru: Hiç kendi şarkını yazmayı düşünmedin mi?

CL: “Şimdilik, Teddy oppa gayet iyi şarkılar yazıyor ve bu şarkıları ifade edebilmek daha eğlenceli oluyor. “Bu şarkıyı nasıl yorumlayabilirim?”, ” Sahnede sesimle nasıl farklı görebilirim?” Bunlar hala benim için eğlenceli. Şans kendini gösterdiğinde, Belki birgün kendi şarkımı yazabilirim. En azından bu deneyimi yaşamış olacağını düşünüyorum. Oppa şarkı yazdığında her zaman onunla birlikte olurum. Eğer merak edeceğim bir şey varsa, ona bir sürü sorular sorarım.”

Soru: Hiç aşk şarkıları yazmayı düşündünüz mü?

CL: Düşündüm. Bu duyguları hissettiğim için yazmak istiyorum. Ama şartlar buna izin vermiyor. Patron buna karşı çıkıyor. Ama hala kısmetimle karşılaşmadım.(gülüyor) Eğer fırsatım olabilirse bir aşk yaşayabilirim.

Soru: İdeal tipiniz nedir?

CL: “Onunla rahatça konuşunca bağlanabileceğim kişi. Çocukca ve romantik şeyleri seven birisi değilim. Onunla birlikte olurken eğlenceli, keyifli dakikalar yaşayabileceğim ve rahatça davranabileceğim bir kişinin olmasını çok isterdim. Çevremdeki insanlara ” nasıl görünüyorum” diye sorduğumda onlarda bana ” Sadece Koreli bir vatandaşsın” diyorlar (gülüyor). Bir gün iyi birisiyle karşılaşacağıma inanıyorum.”

Soru: Lee Hyori ile benzer konseptleriniz aynı zamanda çıktılar. Lee Hyori hakkında ne düşünüyorsunuz?

CL: “Kötü” anlamı “havalı” diye yazılır. Sunbae’nin şarkısı muhtemelen aynı fikri ifade ediyor. Ve bir kadın olarak, diğer havalı kadınları temsil etmesine çok memnun oldum. Gelecekte dahada iyi olacak.”

Soru: Patron performansınızı görünce ne dedi?

CL: “Övmekten daha çok, kendi ifadeleriyle beni destekledi. Şahsen bana çok destek verdi. Şarkı yayınlandıktan sonra. O bana ” Şarkı ne olursa olsun benim için bir numara, bu nedenle eğer ödül kazanamasan bile şarkıyı sev ve sahnede iyice eğlen” dedi. Ve bu sözlerden tek başıma güç aldım.”

Soru: Solo sanatçısı olarak gelecekte bir planınız var mı?

CL: “Daha öncede söylediğim gibi, bir kadın rapçi olarak kendimi sınırlamak istemiyorum ve herkese bir çok şey göstermek istiyorum. Bunları yavaş yavaş yapacağım. Müzik tarzı olarak Rock ve R&B’de severim. Ama benim kendi tarzım her zaman hip-hop olacak. Küçük yaştan beri müziği seviyorum ve her zman müzikle içiçeyim. Ne olursa olsun benim temelim hep bu olacak.”

Soru: 2NE1’ın geçen yıl dünya turu vardı. Solo sanatçısı olarak turla ilgili bir planlarınız var mı?

CL: “Bunu her zaman hayal ettim. İnsanların zihninde çok enerjik bir sahne olacağı çizilmiştir. Müzik ile benim aramda ilişki “özgürlük”tür. Büyük yerlerde sahnede olacağım. Ve görsel efektlerininde olmasını istiyorum.”

♤ ♡ ♢ ♧

Leave a Reply

