Dara – Meg Röportajı (Filipinler)

röportaj

140701-Dara-full-interview-in-meg-magazine-1

Soru: Filipinlere eğlenmek için gizlice geliyormuşsun peki geri dönmeni neler sağlıyor?

Dara: Orayı seviyorum! Sahilini ve yemeklerini seviyorum. Filipinlerde çok fazla güzel anım var, onları unutmayacağım.

Soru: Ne zaman sizinle burada röportaj yapsak Filipince yapmayı tercih ediyorsunuz. Neden?

Dara: Çünkü, SCQ’ya(Ç/N:Dara’nın Filipinlerde katılıp 2. olduğu ve ününü kazandığı yarışma.) katıldığımda Filipince bilmiyordum ve bu yüzden insanların bana oy vermiyceğini söylüyorlardı. Dili örendiğim de Filipince konuşmak çok daha rahat oldu. . Hayranlar için de, onların mutlu olması için dili öğrenmeyi ihmal etmedim.

Soru: Ahh! Tamam ben SCQ’den önce bu konuyu merak ediyorum, sizin hayran kitleniz tamamen Pinoy(Filipinli erkek)’du. Şuan bütün dünyada hayranların var! Ve hala Pinoy hayranlarınız var ve sizi sevgili olarak görüyorlar.

Dara: Emin değilim, ama Filipinlerde hala büyük fan kitlemin olduğunu hissediyorum, tabi ki çok uzun süre birlikte olduk, 10 yıl boyunca bana destek oldular. Hepimiz arkadaş gibiyiz.

Soru: Ne hissettiğini bilmiyorum, ama geriye dönelim diyelim SCQ katıldın. Seçmelere girip, kazanacağını düşünür müydün?

Dara: Hayır, (kazanacağımı) hayal dahi edemezdim.

Soru: Ne düşünüyorsun? Beklentilerin nelerdi?

Dara: ‘Tamam deneyeceğim, çalışacağım’ gibiydi. Ama ilk 50’den sonra ve ilk 20’den sonra da ilk 10’da olacağımı hayal etmemiştim. Bunu hayal edemiyordum.

Soru: Bu deneyimler seni değiştirdi mi? Kendinden emin oldun mu? Düşünsene, beklentilerini aştın.

Dara: İlk başta bebek gibi ağlamıştım! Top 10 ve Top 5 iken, hep ağlardım. Ama hayranlarım için, kendimden çok daha emin oldum. Üstünde adımın yazdığı afişleri gördüklerinde çığlıklar attılar. O an benim duygum ‘Evet, bunu yapabilirim’di.

140701-Dara-full-interview-in-meg-magazine-6

Soru: 2007 yılında Kore’ye dönmeye karar verdin, ve sonra dans ve ses eğitimi almaya başladın. Sana maaş verilmeden, sadece eğitim olacağın söylendi! Oraya başladığında, en sonunda büyük iş yapacağını düşünüyor muydun?

Dara: Aslında, yapmadım. Bunu düşünmedim. Ama her zaman sahnede olmayı hayal ettim. Sanırım bu benim başarı sırrım.

Soru: Sahnede şarkını ve dansını görselleştirmek için ne kullanırsın?

Dara: Mmm. Hep bunu düşünüyorum.

Soru: Tüm eğtiminden sonra. Tüm o zor işlerden sonra, yaptığın şeyleri kabullendin mi?

Dara: Kayıt yapmaya başladığımızda, emin değildim çünkü hala gergindim. Ama Big Bang’le ilk reklamımızı çektiğimizde ve Fire’ın müzik videosunu çektiğimiz de ‘İşte bu! Bu sefer gerek olan bu!’ gibi düşünmeye başladım.

Soru: Radyoda ve ya TV’de kendini ilk çıktığın zamanı hatırlıyor musun? Nasıl bir duygu?

Dara: Kendime inanamadım! Şarkının çaldığını duyunca, durduk ve ‘Bekle! Haydi ilk şarkımızı dinleyelim’ dedim ve hayallerim gerçek oldu gibiydi.

Soru: Tabi ki, tüm seyircilerin gözü önünden dergi çekimi yapmak ya da sahnede performans sergilemek. Yani kısacası, hepsi büyüleniyor. Bu zor mu ya da geri de kalmak zor mu?

Dara: Bu çok zor. Çünkü stajerken, debut yapcaksan bilemiyorsun. Başarılı olcaksan bile asla bilemiycekin. Bunlar zor zamanlar ve gerçekten korkutucu. Kore’de, soğukkanlıydım. Uykuluydum, yorgundum ve soğukkanlıydım bu yüzden her biri benim için çok zordu.

Soru: Filipinler gelmeden önce üç gün uyumamışsın. Neden?

Dara: Japonca albümümüz için üç gün uykusuz müzik video çekiyorduk. Ondan sonra Japonca albümümüz için fotoğraf çekimimiz vardı. Ve stüdyodan havaalanına direk gittim.

Soru: Wow. O zaman ne kadar yorgun olduğunuzu hayal bile edemiyorum ama işin için %100 çalışma ile kamera karşısına çıktın. Bununla nasıl başa çıktınız?

Dara: Belki… Bunu yapmak için doğdum. (Gülerler) Çünkü ben kamera önünde olduğumda mutluyum. Çekim yapmak sihir gibi bir şey.

140701-Dara-full-interview-in-meg-magazine-10

Soru: Mesleğinde en çok neyi seviyorsun?

Dara: Fotoğraf çekimlerini seviyorum. Ayrıca kayıt yapmayı da seviyorum. Ama izleyiciler önünde performans sergilemeyi gerçekten çok seviyorum. Farklı bir enerji veriyor.

Soru: Hala gergin oluyor musun? Örneğin, sahneye çıkmadan önce geri sayıma?

Dara: Hayır! Bu gösterinin en sevdiğim parçası. Hiçbir şey göremiyorsun fakat çığlıkları duyuyorsun. İşte en heyecan verici yeri bu oluyor.

Soru: Yani artık gergin olmuyorsun? Bu çok ilginç!

Dara: Artık değil. Ama daha önceleri, PBB Evine girerken gergindim.

Soru: Gerçekten mi? Neden?

Dara: Çünkü ne olcağını bilmiyordum! Sahneye çıkmakla farklı şeyler, eğer muzik varsa ne yaptığımı bildiğim için korkmam ama müzik yosa birazcık utanırım.

Soru: Şimdi çok fazla fanınız var, ama yeni başladığınız zaman tabi ki sizden nefret edenlerde vardı. SCQ’ya başladığın zaman bir çok insan bunu yapabilceğine inanmıyordu, yapamıycağını hissediyorlardı. Seninle aynı hayali paylaşan kızlara tavsiyen nedir ama etraflarında ki insanlar onlara ‘sen yeterince güçlü değilsin, neden bunu yapmaya devam ediyorsun?’ dediklerini düşün.

Dara: Hatırladığım kadarıyla çok fazla nefret edenim vardı. Ama belki bunu yapabildim çünkü beni desteklemeye devam eden fanlarım vardı. Buna devam etmemin nedeni bunu düşünmem. Sizi seven tek bir tane insan olduğu sürece, yeterli. Sadece kendinizi geliştirmek için en iyisini deneyin.

Soru: Bu festivale karşı tutumunuz nedir?

Dara: Bunu okumadım. Eğer bunun kötü bir şey olduğunu biliyorsam okumam eğer okursam ruh halim bozulur.

140701-Dara-full-interview-in-meg-magazine-11

Soru: Kariyer elde etmekten başka ne istiyorsun?

Dara: Farklı ülkelerde tur istiyorum, Avrupa’ya ve Brezilya’ya gitmek istiyorum. Uzak yerlere gitmeyi istiyorum. Ve bir hayalim var (Filipinler’e) geri dönüp orada film çekmek istiyorum. Bu hayallerimin biri.

Soru: Bu harika olurdu! Peki yoğun programınızda bunu yapmak mümkün mü?

Dara: Evet, belki o kadar meşgul değilimdir. Çok dolu olduğum zamanlarda vardır ama ayrıca boş olduğum zamanlarda. Yani bu şuan için hayal ettiğim bir şey.

Soru: Ne tür bir projede olmak istersiniz? Geçmişte komedi filmi ve aşk hikayesi filmlerin vardı.

Dara: Hala aynı şeyi isterdim! En sevdiklerim romantik komedi filmleri.

Soru: Ne yapmak istersin, kiminle eşleştirilmiş olmak istersin? Bir sürü yeni aktör var, ah!

Dara: Oh evet, bana yeni bir ortak bulmak gerekir. John LIyod’u istiyorum! (Gülerler)

Soru: Kişisel hayatın hakkında neler var? Başka ne istiyorsun?

Dara: Kişisel olarak tabi ki, gelecekte bir aşk hayatı yaşamak istiyorum. Ama şuan erkek arkadaşla ilgilenmiyorum çünkü şuan yaptığım şeyle zevk alıyorum. Eğer meşgul olmazsam, belki bir tane.

Soru: Biriyle randevuya çıkmak için iznin var mı?

Dara: Mmm, evet, Patron 3 yıl sonra bugüne tamam dedi. Eh bu bizim 5. yıl dönümümüz… yani olur mu? (Güler)

Soru: Bunu genç bir kız okuyacak olsaydı ona ne tavsiye verirdin, ne söylemek istersin?

Dara: Eğer başarılı olmak istiyorsan, denemelisin. Asla pes etmeden. Örneğin ben, sadece ‘tatlı-tatlı’ tarzı kullanıyordum. Sahnede karizmatik biri olmayı hayal ediyordum. Yani gerçekten 2NE1 üyesi olmak için çok çalıştım. Önceden, Patronum tarafından (2NE1’dan) kaldırıldım çünkü uygun değildim, yapabildiğim tek şey ‘tatlı’ biri olmaktı. Yani en iyisi için gerçekten çok çalışmalısınız.

Soru: Ha?! Seni geri 2NE1’a koyması için nasıl ikna ettin?

Dara: Jennifer Lopez’in Get Right şarkısının söyliyceğim zaman. Bu hip-hop şarkısıydı bu yüzden iki ay boyunca her gün çalıştım. Şarkıyı mükemmel söylemek için neredeyse uyumadım. Onun önünde yeniden performans sergilediğim de ‘Tamam, onlarla birlikte yeniden pratik yapabilirsin’ dedi

Soru: Geçmişe baktığımızda eğer 20 yaşındaki Sandara’ya tavsiye verecek olsaydın ne derdin?

Dara: Mutlu ol. ‘Krung-krung’ olma. Terbiyeli ol. Emin olmak için bunları söylemek istiyorum. O anda bende eksik bir şeyler vardı. Kendine inanmalısın.

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen: Nisa Sönmez, dontouchmyBom

Leave a Reply

