CL – Elle Röportajı

röportaj

v9lesaujifo

CL genellikle güçlü makyajı ve gösterişli tarzıyla öne çıkıyor. Daha önce hiç görmediğimiz bir yanını gösterdi. Giyimine aydınlık bir makyaj ve basit kıyafetler ile eşlik ediyor. Kıyafetleri ile büyüleyici, fotojenik, seksi ve çekici bir havası var.

CL ferah ve doğal bir görünüşle geri döndü. ELLE çekimlerinde az sayıda kıyafetiyle sadece aydınlık bir makyaj yapmıştı. “Herkes benim doğal görünüşüm ile ilgili meraklı görünüyordu. Çok teklif vardı bu yüzden denemekten zarar gelmeyeceğine karar verdim.”

Jeremy Scott, Alexander Wang ve daha bir çok star ile arkadaş olan CL arkadaşları hakkında konuşuyor; “Zengin, fakir, ünlü ya da son 10 yıldır bilinmeyen… Arkadaş edinirken, meslekleri ne olursa olsun, kim olduklarına bakıyorum. Zor değil fakat kolay da olmamalı. Bana göre insanlarla tanışırken kalbinizin onlara saygı duymak isteyip, istemediğine bakmalısınız.” CL bu zihniyetin ona arkadaş olmada yardımcı olduğunu düşünüyor.

Diğer kadınlara ilham olan CL başarının ve ün üzerinde takınlılı olmamak gerektiği görüşünde. Kore’nin ‘Girl Crush’ ikonunun bu sözlerinin arkasında daha derin anlamlar olabilir. Ayrıca ‘kendi yanlarını gösterebildiği için mutlu olduğunu’ düşünüyor. “Her zaman olabilecek bu tarafımı gösterebildiğim için mutluyum.”

img_8452

Soru: Şuan saat sabah 1?
CL: Genellikle bu saatte uyanık olurum. Ve sabah 6 civarında uyurum. Bu yüzden sorun değil.

Soru: O zaman, ‘daha önce görmediğimiz CL’ teması ile çekim yaptın. Mümkün olduğunca gerçek karakterin ile.. Bu konsept ile ‘her şeyi bir araya getirdiğinden’ bahsettin.
CL: Bütünüyle bir ‘CL’ görüntüsü güçlü bir makyaj ve gösterişli kıyafetlerden oluşur. Bu nedenle bu özel konsepti yaptım. Düşündüm ki insanlar benim doğal halimi merak ediyor olabilir. Birçok konsept teklifi aldım fakat böyle bir çekimin benim için ilk olduğunu düşünüyorum.

Soru: Bu doğal görünümünü ortaya çıkarmak için iyi bir zaman olduğu anlamına mı geliyor?
CL: ELLE beni her zaman iyi bir görünüşe sokar bu yüzden size güveniyorum çocuklar (güler). Fotoğraf çekimi yapalı çok zaman oldu. Bir şeyler toplamak ve yapmak bu yaz gecesi iyi hissettiriyor.

Soru: Sana durmadan işbirliği partileri gibi davet önerileri geliyor. Bu önerilere katılmaya karar vermendeki etken nedir?
CL: Ne yapmak istersem onu yapıyorum. Benimle çalışmak isteyen insanlar ile bir şeyler paylaşmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Alexander Wang’ın 2016 S/S Kampanyası için çekim yaptım çünkü Alex ile yakınım. Bunda zihniyetim hatırı olduğu için kabul ettim, doğru değil mi? Aslında beni mutlu eden insanların bana ilham ve iş verebileceğine bakarak çalışıyorum.

Soru: CL bir şeyler ifade ederken mutlu oluyor değil mi?
CL: Bu benim müziğe başlama ve modayla uğraşma sebebim, ikiside kendimi ifade etmemi sağlıyor. Sonuçtan çok süreç içerisinde mutlu oluyorum. Fotoğraf çekimi yaparken, yeni insanlarla tanışıyorum, kıyafetler deniyorum, konsept çeşitleri buluyorum, ve müzik yaparken uygun olan şeyi bulmak için birden fazla kayıt yapıyorum, birlikte nasıl performans sergilebileceğimi düşünüyorum gibi… Çünkü sonuçtan çok süreç içerindeki yaratıcı atmosfer beni mutlu ediyor.

Soru: Bu sonuçlar için aynı işlemleri yapmaktan yorulmadın mı?
CL: Yorulmuyorum çünkü aynı zaman içerisinde çeşitli şeyler yapıyorum. Müzik hakkında durmadan bir şeyler yapmak için sonsuz ilham kaynağım var. Hayal gücümü zorluyorum ve bu bir şeylen yapmayı denememi sağlıyor. Bir kaydedici için biraz önce söyledim, değil mi? Her zaman olduğum yerde müzik yapıyorum. Atmosfer sessiz bir mekanda bir anda şarkı açınca değişir. Bu gerçekten hoşuma gidiyor. Aynı anda birkaç şey üzerinde çalışmak benim için mümkün çünkü bu bana müzik ve diğer şeyler için ilham veriyor. Şarkı aklıma geldiğinde, şarkıyı söyleyen bir kadın, kadının giydiği kıyafetler ve kadının sergilediği performans aklımda canlanıyor. Bu tür senaryolar aklıma geldiğinde etrafımdaki her şeyi unutuyorum.

Soru: Senin tarzın başka alanlarda daha önce görmediğimiz şekillere girebiliyor. Havaalanı fotoğraflarını aldık. Dolayısıyla bu konuda meraklıyız, genellikle ne giyersin?
CL: Genellikle… giyinmiyorum. Ah, öncelikle, evimden çok fazla dışarı çıkmıyorum bu yüzden çıktığımda da ne giyeceğimi bilmiyorum. Gelecekte, Steve Jobs ve Mr Karl Lagerfeld’ın birleşimi bir tarzda dışarı çıkacağım (güler). Fakat.. bütün kızlar o gün nasıl hissediyorsa öyle giyinmeli, değil mi? Eminim bunu herkes kabul eder, mesela, markete gideceğim ve makyaj yapma havamda değilim sadece gitmek istiyorum, hazırlanmak istemiyorum. Bu zamanlarda normal bir tişört giyip çıkıyorum.

Soru: Fakat senin ‘CL’ tarzına her zaman gösterişli kıyafetler eşlik ediyor?
CL: Bunun hakkında geçenlerde çok düşündüm. CL tarzını değiştirmeli miyim? Basit şeyler denemeli miyim? Fakat bunu kendim için düşünmedim. Kendine uygun mükemmel bir tarz bulmak ve senin olmayan şeyler yapmak istersin… Böyle olduğunu sanmıyorum. Örneğin, bu çekim için toplantıda temel şeyler konuşuyorken, “CL’in basit hali” olması gerektiğini söyledim. Eğer sadece temel ve kolay şeyler olsaydı bunu herkes yapardı. Eğer açık çekim yapmaktan bahsediyorsak, bunu bizden başka yapan daha iyi bedenler de var. Makyaj da çok akıllıca, yüzünün çıplak hali bizden güzel olan başkaları da var.

Soru: Bugün evden kürk terliklerini getirmenin nedeni bu mu? (Fotoğraftaki terlikten bahsediyor: (https://twitter.com/thebaddestgzb/status/767233753676599296)
CL: Evet. Onları evin dışında giymiyorum ve bu yüzden sadece bugün için onları getirdim. Bu çekim için kullanışlı oldukları için mutluyum.

cl-elle-korea-september-2016-5

Soru: Çevrende birçok grup insan var?
CL: İnsanlarla tanışmayı seviyorum. Söylemiştim, evden dışarıya pek sık çıkmıyorum fakat çıktığımda, yeni insanlarla tanışıyorum. Birçok kişinin içinde olduğu bir hayat yaşıyorum. Diğer insanlar aracılığıyla farklı bakış açıları kazanıyorum. Yaşlı insanlarla tanışmayı ve onların deneyimlerini dinlemeyi seviyorum.

Soru: Diğer insanlar genellikle kendi yaş grubundan insanlarla tanışmak ister ama CL yaşı, coğrafi farklılıkları, cinsiyet farklılıklarını ve zor insan çeşitleriyle tanışmayı aşmak istiyor gibi görünüyor?
CL: Herkes bunu yapabilir! Sadece ben özel insanlarla tanışıyorum, bu doğru değil. Biriyle bir şeyler hakkında konuşmayı seviyorum. (Burada ‘herhangi bir kimse’ olarak bahsetmiş.)

Soru: Biriyle mi? Bu konuda dikkatli olman gerekmiyor mu?
CL: Bu benim kaybetmemin sebebi (güler). Etrafında sadece iyi insanların bulunması imkansızdır. Tabi ki kötü deneyimler yaşayabilirsin. ‘Bu adam neden böyle?’ bunu kafaya takmadan, bu düşünce olmadan sadece yaşayarak deneyimlemek istiyorum. Görüşürüz (güler). Ve bana kötü olan bir insan başkasına melek olabilir. Bu göreceli bir şey. Eğer onların iyi yanını görmek istiyorsan, senin de onlara iyi yanını göstermen gerekir.

Soru: Sürekli, hazır değilsen bile yeni insanlarla tanışmanın gerektirdiği durumlara atılmak zor değil mi?
CL: Bu tabii ki de kolay değil. Ama benim çalışma çizelgemde, her gün yeni insanlarla tanışıyorum. Tanıştığın zaman hemen kaynaşabileceğini bildiğin insanlar var. Sadece sahip olduğun duygulara güvenmelisin.

Soru: Yani diyorsun ki bu zihniyete sahip olan herhangi biriyle arkadaş olabilirsin.
CL: Bu insanları yargılamamakla alakalı. Zengin, fakir, ünlü veya son 10 yıldır hiç tanınmayan biri olması farketmez, onları yaptıkları işle ayırmalısın. Çok zor ya da çok kolay olması gerekmiyor. Birbirinize saygı duymalısınız.

Soru: Bunu, sana biri mi öğretti?
CL: Bunu birçok insanla tanışırken farkettim. İnsanlar aslında farklı kişiliklere sahipler.

Soru: Bunu yapabileceğimi sanmıyorum.
CL: Hayır, ben öyle düşünmüyorum. Bu, kendini sevdikçe daha çok kolaylaşıyor. Bana göre… zor zamanlar geçirdiğimde, yalnız olduğumda, ya da özgüvenimi kaybettiğimde, kendim olmayı tercih ediyorum. Eğer duygusal zayıflıkların varsa ve insanlarla tanışıyorsan, onlara karşı güvenir olup çıkıveriyorsun. Evet, onlar sayesinde rahatlayabilirsin ama bu süreçte bir ilerleme kaydedemezsin. Biri sana yardım ettiğinde bile bir şeyler daha iyiye gidiyor, eğer o kişi etrafta değilse tekrar kötüye de gidebilir. Bu benim gücümü kaybettiğim an. Bazıları zorluk çektiğim konularla ilgili sorunları çözmeye kalktığı zaman geri tepebiliyor. Bu yüzden onları kendim çözmek için elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Bu kendine yatırım yapman ve kendini daha çok sevmen için önemli bir an. Ve tabiata gittiğin her zaman bir cevap bulursun, her zaman.

Soru: Birine sızlanıyormuş gibi hissettiğinde bile mi?
CL: Buna bağımlı olabilirsin. Birilerini nasıl özlediğini bilirsin, onları özlemek mi daha fazladır yoksa onları özlediğini söylemek mi? Üstelik sen “bu zor” diyorken, senin için daha da bir zor hale gelmez mi? Başkaları o kelimeleri dinlerken sen kendin de dinliyorsun. Yüzleştiğin zorlukları sesli olarak dışarıya aktarmamalısın. O zorlukları çözmeli ve içinden kaybolmalarını sağlamalısın.

Soru: Tabiatın her zaman cevap vereceğine değinmiştin. Tabiata nereden gitmeliyim?
CL: Ben yürüyüş yapıyorum. Sıklıkla Bukhan Dağı’na giderim. Sadece maskemi takar ve giderim.

Soru: “Oh, bu CL mi?” diyen insanlarla karşılaşmıyor musun?
CL: Bence onlar daha çok “CL niye buraya gelsin ki?” diye düşünüyorlar.

Soru: Sık seyahat ettiğin zamandan beri, bazen sadece saklanmak istediğin için gittiğin şehirler olabileceğini düşünüyorum.
CL: Kore’den ayrıldığımda genellikle meşgul oluyorum. İşim için seyahat ediyorum bu yüzden tanışmam gereken birçok insan var ve denizaşırı ülkelerde çok enerji harcıyorum bu yüzden saklanmak istediğimde Kore’de saklanıyorum.

cl-elle-korea-september-2016-1

Soru: Kadınlar için CL’in ne anlama geldiğini biliyorsun, değil mi? Diğer kadınlara güç verebilen tek kadın olmaya yakınsın.
CL: Benim işimin kapsadığı otam… müzik sektörü erkeklerle dolu, değil mi? Çalışan bir kadın olarak, diğer kadınlara güç vermek istiyorum. Çalışan bir kadın olmak… bir nevi meydan okumak gibi, değil mi? Kadınlar doğuştan anne içgüdüsüne ve içten bir güce sahipler, ama bazen işin bazı yönleri karşıt bir etkiyle sonuçlanabilir. Bu yüzden dengeye ihtiyacın var. Eğer her zaman zorlu, iddialı bir bayan gibi görünürsen, diğerleri gerilir. Bazen sadece bir kavga arıyormuşsun gibi görünüyor. Güçlü olmak sadece saygı gördüğün noktaya erişmektir, bu denge önemli.

Soru: Aslında CL hakkında gerçek hayatta o kadar da cesur veya sıkı olmadığına dair birçok söylenti var.
CL: Sıkı olmaktansa güçlü olmayı tercih ediyorum. Bu ikisi arasında açıkça büyük bir fark var. Chaerin’in içinde birçok kişilik var. Bir büyükanne ve 7 yaşında bir erkek çocuğu var, ve ayriyeten CL’i büyütüyorum (kahkahalar). Bana göre, CL, benim duygularımdan birisi. Ne zaman sahnede olsam veya kamera karşısında olsam CL duygusuyla dolup taşıyorum. Ama bu istediğim için olmuyor. Bu özel bir yetenek gibi değil. Birisi “Chaerin, lütfen bize biraz CL’i göster” dediğinde bunu yapabileceğimi sanmıyorum. İşte bu yüzden, bazen televizyona çıkmıyorum. Televizyonda kendim değilmiş gibi görünerek güçlü olamam.

cl-elle-korea-september-2016-6

Soru: CL şuanda kariyer olarak nerede?
CL: Kişisel olarak, bu sadece bir başlangıç. Hayır, henüz başlamadı bile. Dünya çaplı albümümü henüz yayına sunmadım. Ayrıca sahneye ilk çıktığımdan bu yana yaklaşık 8 yıl oluyor. Şimdiye kadar öğrendiğim her şeyi albümümde ortaya koymak istiyorum. Uygun bir şekilde yazmak ve albümüme koymak istiyorum.

Soru: Henüz başlamadığına rağmen, CL şu anda senin bulunduğun kademede. Bu neredeyse eşi görülmemiş bir şey.
CL: Bence güvende hissettiğimde gerçekten sıkıcı oluyor. “Ah, bu sahneyi korumalıyım” veya “üzerinde bu kadar bağlı olmak yeterli mi?” bu, benim için gerçekten sıkıcı. Herkesin farklı standartları vardır. Şaşırtıcı derecede bazı yerlere birkaç şey yapmak için
Bence daha büyük bir resim çizmek (daha büyük bir amaç belirlemek) ve gelecekte yürüyeceğin çizgiyi bulmak için kendi iradenle aramak.

Soru: Nerede yükselebileceğini hiç düşündün mü? (kariyerindeki irleyen şartlar)
CL: Ben sadece hayatımı yaşıyorum. Lee Chaerin olarak doğdum, bu yüzden sadece en iyimi yapmak istiyorum. Bu hayatı yaşamak ve Lee Chaerin olarak ölmek. Bu bir dağa tırmanıyormuşum gibi değil, yani başarının daha yüksek seviyeleri mı yoksa ortalama bir başarının daha yüksek seviyeleri mı ne olabilir? Bunu sanki bir oyunmuş gibi düşünüyorum; ölmeden önce kaç seviye atlayabilirim? Kendim olarak yaşamaya devam edeceğim.

Soru: Peki ya zengin olmak?
CL: Eğer servet hakkında endişe ediyorsan, bunu hesaplarken, not alman gereken şeyleri kaçıracaksın. Bu yüzden ben hayatımı iyi bir insan olarak yaşadım ve etrafıma iyi insanları topladım. Bilgece çalış, biraz para kazanmam ve ödül almam sıkı çalıştığım için mümkün oldu. Alçakgönüllü olarak yaşamaya çalışıyorum çünkü böyle yaparak daha az yorucu görünüyor. Kendimi bu işe adayarak sürekli parti yapıyormuşum ve dolu bir şekilde yaşıyormuşum gibi görünüyor olabilir. Ama bir gün bunların hepsi gidecek. Bu kötü. Bir adamla tanıştığımda, sadece o bir adam için bile en iyimi yapmak ve onu kandırmamak istiyorum. (kahkahalar)

Soru: Yani başarı önemli değil mi? Konu ne olursa olsun başarı güzeldir, değil mi?
CL: Herkesin kendine göre farklı güzellik standartları vardır. Başarı benim için ‘yapmak istediğim şeyi mümkün kılan bir konum’. Başarı, benim şu anda albüm çıkarmamı mümkün kılan şey çünkü bunu istiyorum. Eğer şu anda dondurma yemek istiyorsam, o dondurmayı yemeyi mümkün kılmak benim elimde.

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen: Nisa Sönmez,  Smidarillan

Leave a Reply

