CL – #legend Röportajı! 

röportaj

Soru: Birisinin sana verdiği en iyi tavsiye neydi?

CL: En iyi tavsiye? Zor bir soru. ‘Devam et.’ Biliyorum çok basit ve sıradan, ama geçtiğimiz 2 yılda albümümü hazırlarken, bir çok kez bunu istemiştim -asla böyle hissetmedim bu arada- Vazgeçmek üzere olduğumu hissettiğim çok zaman oldu. Ama bence kilit nokta, devam etmek.
Soru: Başka bir hayat felsefen var mı?

CL: Minnettar olmak ve hayata minnet duymak. Hayatı yaşamak. Bence benim mutluluğum bu, hayata minnet duymak.
Soru: Eğer dünya çapında bir fenomen CL olarak bu pozisyonda olmasaydın, o zaman hayat felsefen ne olurdu?

CL: Aynısı olurdu. Tamı tamına aynısı olurdu. Bence, bu mutluluğun anahtarı.


Soru: Nerede büyüdün?

CL: Güney Kore’de doğdum, ayrıca Japonya ve Paris’te büyüdüm.
Soru: Ne zaman ve nasıl ilk kez müziğe ilgi duydun?

CL: Benim için çok doğaldı çünkü babam müziği çok seviyor. Çok fazla müzik dinleyerek büyüdüm, ayrıca şarkı da söylüyordum. Ve bir gün babama dans edip edemiceğimi sordum. Hatırlıyorum 7 yaşındaydım, böylelikle dansa başlamış oldum. Herşey çok doğaldı. Bununla büyüdüm.
Soru: Küçükken en sevdiğin sanatçı ve şarkıcılar kimlerdi?

CL: Babamın çok fazla Japon rock müziği dinlediğini hatırlıyorum. Hatırlıyorum ama isimlerini bilmiyorum çünkü çok küçüktüm. Babam The Fugees’ten Lauryn Hill’i çok seviyordu. Babam çok severdi ve ben de onun müziklerini dinlediğimi hatırlıyorum.
Soru: Bu senin müziğini etkiledi mi?

CL: Kesinlikle. Bazen ilhama ihtiyacım olduğunda açıp dinliyorum.
Soru: Sence dünyanın bir çok yerinde bulunup orada büyümek senin sen olmana ve kendi sesini bulmana katkıda bulundu mu?

CL: Japonya’da ve Fransa’da büyümek, çok fazla sehayet etmek şuan bana çok yardım ediyor. Yaratıcı olmalıyım ve bir çok insanla bağlantıda olmalıyım. Büyürken zor geliyordu çünkü kendimi uzaylı gibi hissediyordum. Kendimi bir gruba ait hissedemiyordum, sık sık oradan oraya gidiyordum, ama şimdi bu bana çok yardımcı oluyor çünkü hızlı öğreniyorum ve hızlıca arkadaş ediniyorum. Kültürleri hızlıca anlayabiliyorum.


Soru: Fransa ve Japonya’da kaç yaşında bulundun?

CL: Ben doğar doğmaz Japonya’ya taşındık. 12-13 yaşıma kadar oradaydım. Sonrasında sürekli Japonya ve Fransa’da arasında seyahet edip durdum.
Soru: Fransızca konuşabiliyor musun?

CL: Önceden evet. Herşeyi anlıyorum. Fransız okuluna gitmiştim. Ama şuan çok fazla kullanmadığım için akıcı konuşamıyorum. Ama herşeyi anlayabiliyorum.
Soru: Efsanen kim?

CL: Efsanem… ailemdeki kadınlar. Çok, çok fazla var. Büyükannemi çok seviyorum ve saygı duyuyorum, annem ve kardeşim de öyle. Sanki etrafımdaki tüm kadınlar çok güçlüymüş gibi. Bana çok fazla şey öğrettiler ve eğer onlar olmasaydı burada olacağımı sanmıyorum.
Soru: Hayallerindeki birlikte çalışmak istediğin kişi kim?

CL: Hayallerimdeki çalışmak istediğim kişi… Birlikte çalışmak istediğim insanlarla zaten çalıştığımı düşünüyorum, ki buna çok minnettarım. Harika yöneticilere sahibim, Scooter’ı seviyorum, YG’yi seviyorum. Etrafımdaki insanlar, hepsi bana ilham veriyorlar -tasarımcılardan modacılara, etrafımdaki yaratıcı insanlar ve çalışma ekibim- Onlar birlikte çalışmak istediğim insanlar.


Soru: Müziğin için ilhamı nasıl buluyorsun?

CL: Bence bu her seferinde farklı ama söz yazmaya başladığımda, benim hakkımda oluyor. Ve benim içinde bulunduğum hikaye, hatta benim yazdığım birşey değilse bile, kendimle ilgili yapabildiğim şeyleri barındırıyor. Umarım diğer insanlarda bunu yapabilir. Bende sahnede şarkı söyleyenlerden biriyim, bu yüzden şarkılarda her zaman benimle ilgili şeyler oluyor.
Soru: Ne çeşit şarkılar yazmayı seviyorsun?

CL: Oh, bu da her zaman farklı oluyor çünkü biz farklı olaylardan geçiyoruz. Bu yüzden her gün farklı duygulara sahip oluyorum.
Soru: Seni ne motive eder ve enerjini nasıl koruyorsun?

CL: Bunun hakkında hiç düşünmemiştim. Bunun hakkında hiç düşünmedim, oh şunun gibi, ne yapmalıyım? Her zaman yapmak istediğim şeyi yapıyormuş gibi hissediyorum. İş olmasa bile, bu sadece küçük basit bir şey olsa bile, her zaman motivasyona sahibim.
Soru: Enerjinin kaynağı ne? Fit kalmak için her gün egzersiz yapıyor musun?

CL: Enerjiye ihtiyacım varmış gibi hissettiğimde, yürüyüşe gitmeyi seviyorum. Doğa tarafından çevrelenmeyi seviyorum ve dünyanın benim etrafımdaki hareketini görüyorum.


Soru: Müzik endüstrisinde nasıl algılanmak istiyorsun?

CL: Sadece insanların CL’i görmesini istiyorum, sadece, ne yaparsam yapayım, müzik ya da sadece fotoğraf çekimi ya da bir müzik video olsa dahi, her neyse, sadece insanların benim bir parçamı görmesini istiyorum, nasıl tercüme etmek isterlerse istesinler. Gerçek ya da sahte diye düşünseler dahi, bunun o kadar önemli olduğunu düşünmüyorum çünkü bu onların nasıl hissettiği. Sadece onlara ilham kaynağı olmak istiyorum.
Soru: Gizliliğinin ve özel hayatının tehlikeye girdiğini hiç hissettin mi?

CL: Bilmiyorum çünkü hiç yaşamadım. Çünkü çok genç başladım, dediğim gibi, 7 yaşındayken dans etmeye başladım ve kendimi bildim bileli bunun içindeyim. Bunun şart olduğunu düşünmüyorum çünkü diğer taraftan nasıl hissettirmesi gerektiğini bilmiyorum.
Soru: Sahnedeki CL ile özeldeki CL arasında büyük farklılıklar var mı?

CL: Sahnede tamamen farklıyım çünkü sahnede deliyim ama hala benim. Ama tamamen farklı insanlar değilim. Bence farklı bir duygu geliyor, bilirsin, mutluyum yada eğlenceli, bence CL bir duygudur. Sanki sahnede bir şey ortaya çıkıyor. Bu şuanda yapabileceğim bir şey değil, yapmamı söylerseniz, yapamam. Bu sahnedeyken ortaya çıkan bir şey.
Soru: Geçmişte yapamadığın, şimdi yapmayı dilediğin şeyler neler?

CL: Bir şeyler olduğunu sanmıyorum. Geçmişte yapamadığım şeyi şimdide yapamam.


Soru: Stil ikonun kim?

CL: Bence ben gençken, gerçekten bir sürü sevdiğim stil ikonu vardı, hala da var. Ama bugünlerde gerçek benliğimi bulmak için uğraşıyorum, neyin içinde iyi görünürüm yerine, “Oh onlar ne giyiyorsa bende giymek istiyorum.” diyorum. Cher’i, Grace Jones’u ve Audrey Hepburn’ü seviyorum. Onların çok farklı olduğunu biliyorum ama orjinal klasikleri seviyorum.
Soru: Kişisel stilin yıllar içinde nasıl gelişti?

CL: Benim kişisel stilimi farklı kılan ne, bu müziğimle birlikte gelişiyor. Bu albümüme bağlı, 2NE1’ın içindeyken, 2NE1’ın müziğine uyan şeyleri giyiyorum. Bence bu hala aynı, ben sadece müziğimle birlikte gelişiyorum.
Soru: Hayatındaki ve kariyerindeki en büyük destek kaynağın kim?

CL: Hayatımdaki ve müziğimdeki en büyük destek kaynağım saygı duyduğum tüm sanatçılar. Sevdiğim sanatçıların sözlerini okumayı seviyorum ve onlar bana ilham veriyor. Ve sanki onlar beni gerçekten destekliyormuş gibi hissediyorum. Son günlerde, sadece bir kez, Elvis’in sözlerinin üzerinden geçiyordum. Bu ilginç, onun ne dediğine bakmak çok ilginç. Çoğu zaman saygı duyduğum sanatçılarla bağlantı kurarım. Bence bu benim bunun iyi olduğunu ve bunun için savaşmam gerektiğini söyleme şeklim.
Soru: Bir çok görünüşle ortalığı salladın. Hangisi senin favorindi?

CL: Erkek fatma olduğum zamanları sevdim. Erkek kıyafetlerini giymeyi seviyorum. Aslında, söz konusu moda olunca rock yıldızları benim en büyük ilham kaynağım. Bu yüzden rock yıldızı gibi giyindiğimde kendine güvenen biri gibi hissediyorum ve böyle giyinmeyi seviyorum. Punk olabilir ya da rock ‘n’ roll.
Soru: Şuanda oynatma listende olan bazı şarkıları söyle bize.

CL: Bu günlerde sadece Apple müzikleri dinliyorum, radyo istasyonu gibi ve şarkılar karışık çalıyor.
Soru: Şarkıcı olmasan ne yapardın?

CL: Bilmiyorum. Ne yapardım bilmiyorum. Bunun hakkında hiç düşünmemiştim. Sanatçı ve dansçının yanı sıra rahibe olmak istiyordum.

♤ ♡ ♢ ♧

Çevirmen:  Aerim, GBom06, Nisa Sönmez

Leave a Reply

